Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Tramvajová vlečka Jablonec nad Nisou - pivovar
Úzkokolejka lomu Stöffel v Enspelu
Manská elektrická dráha
Snaefellská horská dráha
Úzkokolejka na pile ve Výprachticích
Železniční trať San Salvador – Santa Tecla
Železniční trať San Salvador – Ahuachapán – San Jeronimo
Mezinárodní dráhy Střední Ameriky
Železniční trať Cutuco – San Salvador
Fosfátová drážka na Nauru
Fotka

Úzkokolejka lomu Stöffel v Enspelu


Drážka v areálu disponovala na doly poměrně širokým, nicméně v Německu běžným rozchodem 750 mm.
Drážka v areálu disponovala na doly poměrně širokým, nicméně v Německu běžným rozchodem 750 mm.

Systém úzkokolejných důlních drážek o rozchodu 750 mm sloužil v čedičovém lomu Adrian Basalt GmbH & Co. ve městě Enspel v západním německu. Po ukončení těžby byl lom přeměněn na rodinný přírodně-historicko-technický Stöffel Park, ve kterém jsou zachovány zbytky úzkokolejné sítě.

Kromě zachovalých úseků na povrchu prochází koleje též několika budovami v areálu, zejména historickou dílnou, změněnou na společenský prostor.
Kromě zachovalých úseků na povrchu prochází koleje též několika budovami v areálu, zejména historickou dílnou, změněnou na společenský prostor.
Točny na drážce neměly kolejnice, vozíky se na nich pohybovaly po okolcích.
Točny na drážce neměly kolejnice, vozíky se na nich pohybovaly po okolcích.
V některých budovách lomu byly vozíky vytahovány na laně šikmými svážnicemi až do vyšších pater, kde byl kámen dále zpracováván (drcen).
V některých budovách lomu byly vozíky vytahovány na laně šikmými svážnicemi až do vyšších pater, kde byl kámen dále zpracováván (drcen).
Kromě úzkokolejných vozidel se v areálu nachází na zbytcích vlečky také dvě normálněrozchodné, nepojízdné lokomotivy.
Kromě úzkokolejných vozidel se v areálu nachází na zbytcích vlečky také dvě normálněrozchodné, nepojízdné lokomotivy.


Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz

Článek ze dne 24. 4. 2024 byl naposledy upraven dne 24. 4. 2024 a zobrazen celkem 200×, naposledy dne 6. 5. 2024 v 7:12.

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka: